Slankprogramma

Afvallen is niet alleen minder eten en meer bewegen. Het omvat veel meer: de kwaliteit van je voeding, beweging passend bij jouw lijf en leven, slaap, ontspanning en je mindset: hoe je over je lichaam en voeding denkt. We nemen dit allemaal mee in jouw afslankprogramma en we gaan dit stap voor stap doen, want soms zijn kleine aanpassingen in je eet- en leefstijl al ruim voldoende voor gewichtsverlies.

Ik werk niet met diëten, maaltijdvervangers of andere afslank producten. Nooit meer op dieet, hoe klinkt dat? Gewoon gezond leren eten met als resultaat een goede gezondheid, een mooi figuur met een bijpassend gewicht. Genieten van pure voeding en de juiste keuzes kunnen maken is van onschatbare waarde, een skill waar je je hele leven profijt van zult hebben!

Wat kun je verwachten?

Telefonisch kennismakingsgesprek(20-30 min)

Hier starten we altijd mee. Dit gesprek is gratis en vrijblijvend. Je vertelt mij wie je bent,  waar je tegenaan loopt en wat je doel is. Ik zal je een aantal vragen stellen waardoor we meteen weten of ik de juiste persoon ben om jou te begeleiden. Als blijkt dat ik jou om wat voor reden dan ook, niet kan of mag begeleiden, of wanneer ik twijfels heb of ik jou kan helpen je doel te behalen zal ik je verwijzen naar je eigen arts of therapeuten in mijn netwerk. Waarschijnlijk kan ik je al wat advies geven omtrent je hulpvraag. Je haalt dus altijd iets uit dit gesprek!

Als ik verwacht jou goed te kunnen begeleiden en jij een goed gevoel hebt bij mijn werkwijze plannen we een intake gesprek in. Ik mail je een file met het intakeformulier en een vragenlijst om een goed beeld krijgen van jouw gezondheid. Deze vul je in, ruim voor aanvang van ons intake/advies gesprek. Daarnaast hou je een week lang bij wat je eet op de Eetmeter van het Voedingscentrum (wat heel eenvoudig op je telefoon kan) 

Intakegesprek (60 min)

Tijdens het intakegesprek bespreken we de ingevulde vragenlijsten, je voedingsdagboek in de Eetmeter en je doel. Je krijgt een uitgebreide lichaamsanalyse: meting van gewicht, percentage vet/spiermassa, visceraal vet en middelomtrek en indien gewenst een meting van bloeddruk en glucose. Ook bespreken we je fitness/beweegdoelen. Op verzoek maak ik een kort fitness schema op maat voor je, wat je thuis (met een kleine investering in spullen) of op de sportschool kunt doen. Het programma neemt een halfuur in beslag en traint de grote spiergroepen op een effectieve manier.

Adviesgesprek (40 min) 

In dit gesprek krijg je voedingsadviezen en twee voorbeeldmenu’s waarmee je aan de slag kunt en op gaat leren variëren. Indien je een fitness schema hebt aangevraagd bespreken we de oefeningen. Daarnaast snijden we meteen belangrijke onderwerpen aan die belangrijk zijn in dit proces.

Vervolggesprek  (20-40 min) 

Elk vervolggesprek doen we de lichaamsanalyse. Daarnaast komen alle onderwerpen (zoals voeding, mindset, beweging, ontspanning, slaap en stress) aan bod die jou gaan helpen je doel te bereiken. Uiteraard heb je zelf inspraak op de onderwerpen.

Iedereen is anders, daarom is dit geen vast omlijnd programma. We kijken naar wat jij nodig hebt en plannen samen de gesprekken. Reken op minimaal een intakegesprek, een adviesgesprek en twee vervolggesprekken.

Per Whatsapp of mail kun je eenvoudige vragen stellen. Wanneer je meerdere vragen hebt of resultaten wilt bespreken kunnen we een vervolggesprek plannen.